8 октомври 2011 г.

IKEA day!

С такъв боен вик посрещнах тъмното студено утро на 7.10.2011г. Ден като ден. И не съвсем.. защото е IKEA day!
Всеки, който ме познава знае какъв маниак съм на тема архитектура и интериорен дизайн. А само аз си знам, колко влюбена съм напоследък в шведския интериор. Даже тук неведнъж съм показвала някои много добри неща (например : Малко, но сладко; Малък апартамент в Швеция). Следователно е напълно в реда на нещата да харесвам IKEA - най-известната верига шведски мебели. И е точно така! Денят, в който разбрах, че на Околовръстното започват да строят магазин от веригата, си беше малък личен празник.
Та вчера бях на път да припадна от вълнение, в момента, когато се озовах пред гигантската синя стоманена сграда. Естествено си я щракнах за спомен :)


Между другото бях много приятно изненадана колко лесно се стига от Студентски град ( с автобуси 69 и 123), които буквално те спират пред вратите на магазина. Кеф! Леко притеснително е само, че минават едва на половин час, но това не е толкова важно откак има Виртуално табло за градския транспорт.
Трудна беше само ориентацията как да влезе човек ако не е с кола и не му се налага да минава през паркинга.
Интересното е, че се качваш първо на втория етаж, където е мебелния салон и чак тогава можеш да слезеш на долния, където е складът за мебели. Организацията беше доста странна, но и мега забавна. Първо се качваш в мостреният салон - едно огромно помещение, в което са организирани малки подобия на стаи и апартаментчета, обзаведени и декорирани с мебели и аксесоари на IKEA (btw това беше любимата ми част от магазина). Разрешено ти е да пипаш мебелите, да стоиш до тях, върху тях, под тях, отваряш и затваряш каквото и колкото пъти ти кефне, изобщо разкош! През десет метра има кътове с малки брошурки, моливчета и хартиени ролетки, с които да си измериш и запишеш харесаните мебели. Налага се, понеже после сам трябва да ходиш да си ги търсиш в складовата част. Звучи тъпо, но това е може би най-забавната част от пазаруването.
Най-голямо впечатление ми направиха малките апартаментчета, в които си имаше всичко (дори бебешки дрешки в гардеробчето на детската стая, в случай, че някой го отвори). Там добиваш пълна представа как биха изглеждали мебелите в истински интериор и е ужасно уютно и приятно - сякаш това си е твоята къща.
Целият път беше маркиран със стрелки, които те водят за да не се загубиш, а освен това на брошурите имаше и карта на магазина, такава, каквато и на гигантски табла на всеки две крачки. В края на етажа си има дори и ресторант, в който да хапнеш, понеже обиколката никак не е кратка. На долният етаж се помещават складовете за декорации и складът за мебели. От този за декорации си взех страхотно огледало и куп други дреболии, без да казвам още колко неща си харесах. Приятна беше и изненадата от отношението на персонала - хората, които стояха зад бюрата за информация - държаха се много мило и отговаряха на всякакви въпроси.
И нещо офтопик ( съвет за строителни инженери ) : Покривната конструкция на IKEA е напълно видима от мострения салон, което си е учебник по стоманени конструкции в чист вид. За това посветихме и голяма част от зяпането на нея :)
Интересното е, че преди да тръгнем за натам, много хора се опитаха да ме предупредят, че поради големите ми очаквания, може да остана доста разочарована, но напротив - тръгнах си крайно Очарована :)

Няма коментари:

Публикуване на коментар