4 януари 2011 г.

2011!

Честита нова година на всички ни! Нека бъде по-добра от старата :)
Изводът ми от изминалата година е, че ако не си дам някакви цели или стремежи в началото й, тя се заформя доста скучна и дори няма с какво да я запомня.
Преди няколко дена с един човек си обещахме да се променим - ако не до средата на тази година, то поне до края й. Тогава обаче не се сетих за нещата, които исках да променя в себе си, или поне не за истинските. Но тази вечер, след премеждията по заснежените улици и изключително любопитния филм "Яж, моли се и обичай", аз направих нов списък. Истински. И го написах на хартия дори :) И трябва да се опитам да го изпълня. Ако не тази година, то поне да започна отнякъде. Така че тържествено обещавам да опитам:
















1. Да спра да се самоопределям, чрез човекът, който е до мен и да спра да се пристрастявам към чуждата помощ.
2. Да намаля ужасяващия си страх от промени, който цял живот ми е пречил.
3. Да спра да говоря толкова много и да се науча да изслушвам хората, както те изслушват мен. Това със сигурност ще бъде трудно.
4. И едно от наай-трудните неща - да се науча на търпение.
Не знам дали ще се получи нещо от всичките тези обещания, но не боли да опитам да се променя, без да трябва да ходя до Бали (макар, че много искам). Щом архитект може да поиска да чете книги, значи няма невъзможни неща ;)

2 коментара:

  1. Имаше една част в книгата, която във филма явно са изпуснали. Героинята, Елизабет, също говореше много, бърбореше през цялото време и в един ден реши да даде обет за мълчание по пример на една друга жена там. Но още в минутата, в която си сложи табелка, обясняваща за обета, дойде една жена от администрацията на ашрама и й каза, че се нуждаят от нея, за да посреща новите посетители и да ги упътва - с две думи, да бърбори още :)

    И тогава в книгата беше написано нещо много хубаво - Бог живее в теб чрез теб. Тоест, ако той е искал да си мълчалив тип, който не обелва и дума, щеше да те направи такъв човек, но не го е направил. Значи иска да говориш. Това, разбира се, не значи, че човек трябва да приема всичките си недостатъци като гордост, но си мисля, че си прекалено самокритична :)

    ОтговорИзтриване
  2. Мисля, че го имаше във филма. Е със сигурност книгата е по-пълна и смислена, но няма как.
    А за това, че според Бог трябва да съм точно толкова бърбореща, колкото съм... не знам, но наистина ми пречи да слушам. А това определено не е добре. Абе не беше лош филм. Някой ден може да прочета и книгата, ако не е чак толкова тъпа, както я описа.

    ОтговорИзтриване