1 септември 2007 г.

Добра новина/Лоша новина


Добрата новина : държа да отбележа, че най-накрая се сдобих със "Старецът и морето", която издирвам сигурно вече около година! И представете си какъв беше шокът ми, когато установих, че тя е всъщност само 94 страници!!! Сега вече спокойно мога да обявя, че за мен тя е най-добрата книга на Хемингуей, като се има в предвид, че съм чела и "Сбогом на оръжията" и "За кого бие камбаната", които са сочени за другите му най-големи шедьоври. И все пак... Хемингуей... Нека не ми се сърдят литературните критици, но след като съм малко по-добре запозната с творчеството му отколкото преди, мога да твърдя, че никак не го харесвам. Излишно конкретен, описателен в действия, които нямат чак такова значение и покъртително муден. А защо държах да прочета повече от една негови книги ли? Ами за да има нещо смислено, което да съм прочела в целия си живот, напоследък често се хващам, че чета само глупости, касови романи, от които не остава и грам спомен (не, че и от Хемингуей остана кой знае колко...). Но, както ужасяващо дразнещо обича да казва майка ми, това е положението, явно не ми достига капацитет за класиката... Ще си оставам тъп мазач и толкова!
Лошата новина : спират "Изненадите на Деби Травис" по TV7, с което почти обезсмислят ежедневието ми (подсмрък). Сега какво ще правя?!

Няма коментари:

Публикуване на коментар