28 април 2013 г.

Аудио книги


Вече доста често взех да чувам за аудио книги в чуждите филми, сериали и шоута. Отначало ми се струваше доста глупава идея да слушаш приспивния и монотонен глас на някой актьор (едно от нещата, които най-много ме дразнят е бавния говор, честно), вместо да се сгушиш с хартиеният еквивалент под завивките. Да, но вече не мисля точно така.
sourceby cpham_ on Flickr
Наскоро ми се случи да ме боли главата от прекомерно кибичене пред компютъра - наистина бях попрекалила тия дни. И реших да си спестя гледането на всякакви екрани и монитори цял ден, а също и на четенето, и изобщо всичко, което уморява очите. Но понеже не можах да навия никого да излезе да се разходи с мен, се сблъсках с дилемата - а какво да правя тогава? Повечето хобита и интереси са ми на този компютър, дори голяма част от литературата, която чета (в момента чета повечко за графичен дизайн) е там. Програмите, на които работя са там, контактите с приятелите ми (които не са от Търново) са там - въобще няма мърдане.
Естествено не помня с какво съм се занимавала този ден, вероятно съм намерила с какво, но въпросът е друг. Вече намерих решението - аудио книга!
Освен това много пъти ми се е случвало да пътувам 40мин от или до университета, в които цикля мисловно, гледайки в една точка. И все нямах време да чета книги. Ако вместо това слушах аудио книги в градския транспорт, може би нещата щяха да се наредят.
И реших да се престраша и да пробвам това чудо, още повече, че получих нов MP3 плеър за рождения си ден (не че се хваля, но... се хваля). И каква беше изненадата ми, когато открих, че няма пукната аудио книга на български. Нито безплатна, нито платена. Явно не съм само аз непросветената относно аудио книгите и не съм чула нищо за тях досега, понеже явно не много хора знаят за тях. Открих единствено сайтове за аудио книги с приказки (имам доста весел спомен с едно пътуване до село и една касетка със запис на "Том Сойер") плюс някои български автори, но доста беден избор като цяло.
В този сайт има някоя и друга книга, макар че не могат да се теглят, а трябва да се слушат директно от сайта : http://zaknigi.com/
Ето в този сайт има повечко книги, но са на английски : http://podiobooks.com/
И на последно място да спомена, че дори има приложение за Android за аудио книги, естествено пак на английски : цъК. Доколкото разбрах, книгите там са безплатни, но да си призная все още не съм си го инсталирала и нямам впечатления.
И това е цялата информация, която успях да събера за аудио книгите, колкото и да е жалко. Още повече, че като се замислиш това е единственият начин незрящите хора в България да четат книги (интересно защо Блогър ми подчертава незрящи като грешно написана дума, след като не е - алооо, Блогър, амче осведоми се малко бе). И така, ако някой има повече информация по въпроса, ще се радвам да я сподели, пък току виж накрая аз започна да си записвам аудио книги въпреки множеството ми говорни дефекти.

Няма коментари:

Публикуване на коментар